Manuele Therapie

Manuele therapie is bedoeld voor mensen met klachten van met name de wervelkolom, al dan niet doortrekkend in een arm of been. Deze ontstaan wanneer er een standsverandering plaatsvindt. De standverandering kan ontstaat door middel van recente trauma of idiopatisch. De manuele therapeut kan dit verklaren na een therapeutisch diagnostisch proces hoe de gewrichten ten opzichte van elkaar moeten bewegen.

Manueel therapie verhelpt deze klachten. Meestal vind er een korte gedoseerde impulstechniek plaats. De gewrichten worden dan wat sneller bewogen en de resultaat in meestal veel bevredigender dan andere soorten van fysiotherapie.

Manuele therapie heeft als doel de gewrichtsbewegingen in uw hele lichaam te verbeteren. De therapie richt zich op het wegnemen van de oorzaak van de klachten en niet op het bestrijden van de symptomen.

Klachten die te behandelen zijn

Voorbeelden van klachten die goed te behandelen zijn met manuele therapie zijn: rugklachten, hernia, ischias, ribklachten, nekklachten, knieklachten, enkelklachten, hielspoor, schouderklachten, hoofdpijn, artrose, whiplash, tennisarm , bepaalde vormen van duizeligheid, scoliose.

Behandelproces

Nadat u zich heeft aangemeld voor manuele therapie maken wij een inschatting over welke methode het meest geschikt is voor de behandeling van uw specifieke klachten. Vaak wordt er in combinatie met manuele therapie ook gebruikt gemaakt van ondersteunende tape technieken en oefentherapie in ons beweegcentrum.

Wat kunt u na de behandeling verwachten?

Klachten aan het bewegingsapparaat worden vaak veroorzaakt door functiestoornissen van gewrichten, spieren en/of zenuwen. Bewegen kan dan worden bemoeilijkt en/of  pijnlijk zijn. Met behulp van manuele therapie kunnen deze functiestoornissen in kaart worden gebracht en worden verminderd of verholpen. De manueel therapeut verhelpt de functiestoornis van het gewricht door het toepassen van specifieke passief mobiliserende bewegingen. De effecten zijn vaak direct merkbaar! Men ervaart afname van pijn en een toename in de bewegingsvrijheid.

Contact opnemen met de praktijk

Voor meer informatie of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met onze praktijk.

Het gemaakte traject heeft als doel de uw bewegingen te vergroten en de pijn te verlichten. Start dit behandelplan door vrijblijvend met ons contact op te nemen. U kunt daarnaast met ons contact opnemen over de tarieven, meer informatie hierover kunt u vinden op kosten pagina.

Voor andere vragen kunt u ook contact opnemen. Bel ons nu voor een kosteloos kennismakingsgesprek.

Neem vrijblijvend contact op door te whatsappen, bellen of smsen: